Co patří do svatebního oznámení a jak ho udělat originální?
U svatebního oznámení se vyplatí řídit se pravidlem: méně je více. Jeho smyslem je sdělit radostnou novinu a informovat o základních náležitostech. Vše ostatní může počkat.
Zkuste se vžít do role hosta, kterému zrovna přišly dva typy oznámení. Z kartičky v první obálce se dočtete milou zprávu, že Ona a On se budou brát společně s informací, kdy a kde se radostná událost odehraje. Z druhé obálky vytáhnete cosi připomínající spíše příbalový leták, kde se budete muset prokousat slohy o tom, co si smíte vzít na sebe, jaké dary se od vás očekávají, kde můžete parkovat, za jakých podmínek můžete na svatbě přespat… Druhý typ oznámení vás dost možná otráví ještě dřív, než ho začnete číst. Snažte se proto množství informací – a hlavně instrukcí – omezit na minimum. Na detaily ohledně organizace bude ještě dost času i příležitostí.
Kouzlo tří K: kdo, kde a kdy
Jaké informace by se tedy hosté měli ze svatebního oznámení rozhodně dozvědět?
- Jména snoubenců
- Místo konání
- Datum a hodina obřadu
Neuškodí ani stručná zmínka o hostině. Pokud zvete všechny svatebčany, postačí kraťounká pozvánka ke společnému stolu. V případě, že na hostinu chcete pozvat jen některé svatebčany, poslouží jako elegantní řešení přiložená kartička s pozvánkou pro vyvolené. Svatební oznámení pošlete dva až čtyři měsíce před svatbou a neváhejte využít také neformální oznámení „Save the Date“.
Pracujte s šablonami nebo vlastní kreativitou
Na internetu najdete nespočet firem, které vám vyhotoví oznámení na míru, nebo vás nechají použít některou z šablon. K tomu si vyberete obálky a doplňkové kartičky jako svatební menu nebo jmenovky. Pokud chcete být opravdu originální, vyrobte si oznámení sami. Nemusíte se přitom živit jako grafik, postačí nápad a odvaha. Některé firmy dnes poskytují zdarma grafické editory, ve kterých si snadno vytvoříte oznámení podle svých představ.